۱۳۸۹ شهریور ۲, سه‌شنبه

مردان نیازی به اجازه زن برای ازدواج مجدد ندارند،





لاله افتخاری، سخنگوی فراکسیون زنان مجلس : مردان نیازی به اجازه زن برای ازدواج مجدد ندارند، ما نباید آنچه را که مجامع بین المللی می خواهند بگوییم
مهر :
سخنگوی فراکسیون زنان مجلس در واکنش به اعتراض فعالان حقوق زن به لایحه حمایت از خانواده گفت: ما نباید آنچه را که مجامع بین المللی می خواهند بگوییم؛ بر اساس حکم خدا و شرع مقدس هیچ شرطی مبنی بر الزام رضایت همسر اول برای ازدواج مجدد نیامده است.
لاله افتخاری در گفتگو با مهر در مورد پیش بینی برخی معترضان لایحه خانواده مبنی بر حذف 10 شرط ازدواج مجدد توسط شورای نگهبان گفت: در شرع مقدس شروطی برای ازوداج مجدد مردان نیامده و به طور قطع نمایندگان متعهد و مسلمان مجلس که بسیاری از آنها از علما و آگاه به دین هستند این شروط را قبل از اینکه لایحه به شورای نگهبان ارسال شود حذف می کنند.
وی در مورد اعتراض فعالان حقوق زنان به الزامی نبودن رضایت همسر و هم عرض بودن این شرط با سایر شروط گفت: در شرع مقدس هم الزام رضایت همسر اول برای ازدواج مجدد نیامده است. اگر عده ای با این لایحه مخالفت می کنند، از سوی دیگر، علما نیز با الزامی کردن رضایت همسر مخالفت خواهند کرد و شورای نگهبان نیز این مسئله را رد می کند.

-----------------------------
زن یعنی همین خانم افتخاری تبریک به همسر ایشان . ایشان خیلی اتشش برای این لایحه تنده است. خدا میداند شاید درپس پرده رازی دگر باشد

هیچ نظری موجود نیست: