۱۳۸۹ آذر ۲۳, سه‌شنبه

شکلات

برخی دوستی ها "تا" نداره برخی هم داره
بیاد  بهترین دوست که دوستی  او" تا" نداشت,
-----------------------

با یک شکلات شروع شد من یک شکلات گذاشتم تو دستش اون هم یک شکلات گذشت تو دست من من بچه بودم اون هم بچه بود سرمو بالا کردم اون هم سرشو بالا کرد دید منو میشناسه گفت دوستیم گفتم دوست دوست گفت تا کجا ?

گفتم دوستی که "تا "نداره گفت "تا" مرگ گفتم من که گفتم دوستی" تا" نداره گفت باشه تا پس از مرگ گفتم نه, نه, نه, نه, تا نداره. گفت قبوله تا انجا که همه زنده میشن یعنی زندگی پس از مرگ بازم با هم دوستیم تا بهشت تا جهنم تا هر جا که باشه منو تو با هم دوستیم خندیم گفتم تو براش تا هر کجا که دلت میخواد یک تا بزار یک تا بکش از سره این دنیا تا اون دنیا اما من اصلآ براش تا نمیزارم نگاهم کرد نگاش کردم باور نمیکرد میدونستم اون میخواست حتمن دوستی ما" تا" داشته باشه


دوستی بدون" تا "را نمیفهمید گفت بیا برا دوستیمون یک نشونه بزاریم گفتم باشه تو بگو گفت شکلات ! هر بار که همو میبینیم یک شکلات ماله تو یک شکلات ماله من گفت باشه گفتم باشه هر بار همو میدیدیم من یک شکلات میذاشتم کفه دستش اون هم یک شکلات میذاشت کفه دست من باز هم دیگرو نگاه میکردیم یعنی اینکه دوستیم دوست دوست ! من تندی شوکلاتمو باز میکردم میذاشتم تو دهانم و تندو تند میمکیدم .میگفت شکمو تو دوست شکموی منی و شوکلادشو میذاشت تو یک صندوقچه قشنگ میگفتم بخورش میگفت تموم میشه میخوام تموم نشه برا همیشه بمونه .صندوقش پر از شکلات شده بود هیچ کدومشو نمیخورد من همشو خورده بودم گفتم اگه یک روز شکلاته مورچه ها بخوران یا کرم ها اون وقت چی کار میکنی ؟ گفت مواظبشون هستم گفت میخوام نگرشون دارم تا موقعی که دوست هستیم من شوکلاتامو میذاشتم تو دهانم و میگفتم نه نه نه دوستی که تا نداره یک سال دو سال ۴ سال ۱۰ سال ۲۰ سالش شده من بزرگ شدم اون هم بزرگ شده من همه شوکلاتامو خوردم اون همه شوکولاتاشو نگه داشته . اون امده امشب تا خداحافظی کنه گفت میره ولی زود برمیگرده من که میدونم دیگه برنمیگرده یادش رفت شکلات به من بده من که یادم نرفته یک شکلات گذشتم کفه یک دستش گفتم این ماله خوردن یکی هم گذشتم اون کفه دستش گفتم این هم ماله صندوقچت. یادش رفته بود که صندوقی داره برا شوکلاتاش.هر دو تا رو خورد . خندیدم میدونستم دوستی من تا نداره ولی دوستی اون تا داره مثل همیشه . خوب شد همه شوکولاتمو خوردم ولی اون هیچ کدومشو نخورده. حالا با یک صندوق پره شکلات هایی نخورده چی کار میکنه ؟؟؟؟


------------------
نام سراینده :؟؟؟؟


 دکلمه زیبا  این سروده   در یوتوب  http://www.youtube.com/watch?v=pQG8GYTqeys
با آرزویی اینکه همه دوستی ها بدونه" تا" باشه  

۱۹ نظر:

بهراد گفت...

سلام مشکل سیستمم حل شد
حالا میتونم واسه بلاگ اسپاتم نظر بذارم!!
قشنگ بود ، آخرش نفهمیدم اون دوستش چه طور شد ، چون نوشته بودی دیگه بر نمیگرده؟؟؟
بیخیال
درباره
ناسیونال سوسیالیست گفتی!!
اینکه جنایت کردن و خودشون و برتر میدونستن و....
من در این مورد پست میذارم فعلا امتحانای مدرسه داره شروع میشه نمیتونم
ولی همینقدر بگم که میتونم اثبات کنم که هیچ جنایتی رخ نداده
و همون بمبهایی که آمریکا ریخت بر سر ژاپنیا جنایات واقعی بودن.
راستی نباید نازیسم و با فاشیسم اشتباه گرفت ، دو موضوع متفاوتن.
یه چیز دیگه
شما تمام این مطالب و از متفقین دریافت کردین ،
تاحالا شده با یه نازی درباره جنگ جهانی صحبت کنید؟؟
اگه پای حرفای اونا بشینین میبینین که خیلی چیزایی که متفقین میگن درست نیست.

dariush گفت...

هم مهین خوبم بهزاد
میدانم فاشسیم و نازیسم با هم تقاوت دارند ولی در گفتار همیشه از اینگونه حکومت ها به نام حکومت های فاشیستی نام میبرند و نه نازیستی
هم میهن خوب من در المان زندگی میکنم و با برخی از اینها گفتگو کردم ما که نمیتوانیم سخن انها را باور کنیم اگر اینگونه هست پس سخن صدام حسین و دوستانش را باور کنیم سخن طالبان را هم باور کنیم سخن انهایی که در خیابان به مردم شلیک میکنند را هم باید باور کرد و نه سخن مخالفین. تازه انها راست میگویند و میگویند ما نزاد برتر هستیم و بقیه نزاد پست خوب ایا این سخنی درست است؟
هم میهن خوب یک سری حقایق تاریخی هست و هنوز هم بسیاری از این مسایل زنده ست و هنوز کشتار و حنایت ها تازه
اتاق های گاز را که نمیشود گفت در انها مزغ سوخاری درست میکردند بهزاد گرام حکومتی که کتاب بسوزاند از هر گونه که باشد حکومتی خود خواه است حکومتی که یک دین و نزاد و گروه را برتر بداند از هر گونه که باشد ضد مردم است ما که کوروش بزرگ را سرمشق خود قرار میدهیم ایا باید از هیتلر به عنوان یک انسان یاد کنیم؟ نزادی برتر از دیگری نیست دینی برتر نیست و رنگی برتر نیست انسانها تنها با رفتار و کردار و گفتار نیکشان نشان میدهند برتر هستند یا نه

نوشین گفت...

داریوش جان خاطره حالبی بود
به اینجا هم سری بزن و متاسف بشو تا ببینیم چیکار میشه کرد؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

بهراد گفت...

چند روز پیش که داشتم با دوستم در این مورد حرف میزدم گفتم،
"مهم اینه که مردم آلمان نازیسم و دوست داشتن"
هیتلر تو یه مصاحبه میگه:
من وقتی از قدرت کناره گیری میکنم که مردم دیگه من و نخوان.
یه جا دیگه میگه:
دولت باید از ملت باشد و دولتی که از ملت نباشد زوال پذیر است.
میگین اتاق گاز!!
آلمان در طول جنگ از یه دونه بمب شیمیایی هم استفاده نمیکنه
اونوقت شما میگین با گاز یهودیا رو میکشتن؟؟
اون گازی که میگن باهاش یهودیا رو میکشتن به قدری گرون هست که به نظر من که نمیصرفه باهاش آدم بکشی!!!
درمورد کوره های آدم سوزی هم باید بگم که زندانی هایی که از بیماری تیفوس مرده بودن و در این کوره ها می سوزوندن.
اصلا شواهدی هست که نشون میده یهودی های بیمار توسط نازی ها مداوا میشدن.
میگن بچه ها رو میکشتن ، اما من خودم عکسایی از زندان ها رو دیدم که بچه ها کنار پدر و مادرشونن.
من نگفتم نازیسم بهترین ایدئولوژی هست
منم بحث تفاوت نژاد ها رو قبول ندارم
البته جایی دیدم که میگفتن عقیده نازیسم درباره نژاد چیزی غیر از اینه که اکنون به ما میگن.
کورش بزرگ همیشه سرمشق من بوده
اما نباید این و هم فراموش کرد که نباید یه چیز و فقط واسه اینکه همه میگن باور کنی!!!
دیگه برکسی پنهان نیست که صدام بمبهای شیمیایی و بر سر مردم خودش و مردم ایران میریخت ، یا چه جنایاتی کرد ، مردم عراق صدام و نمی خواستن.
مردم ایتالیا موسولینی رو اعدام کردن
مردم آلمان هیتلر و قهرمان و نجات بخش خودشون میدونستن.
اونا هیتلر و دوست داشتن
هیتلر کسی بود که اجازه نمیداد هیچکس به حیوانات تعرض کنه ،
او به الکل لب نمیزد،
شعرای بسیار زیبایی داره
من که نمیتونم قبول کنم همچین آدمی جنایتکار باشه!!
راستی شما آلمان زندگی میکنین؟؟؟
من زبون آلمانی و دوس دارم ،
راستی شما شاید اونجا بیشتر بتونید اطلاعات کسب کنید،
البته شاید فضا در این مورد یه مقدار خفقان آمیز باشه اونجا.
خب تا بعد...

بهراد گفت...

چند روز پیش که داشتم با دوستم در این مورد حرف میزدم گفتم،
"مهم اینه که مردم آلمان نازیسم و دوست داشتن"
هیتلر تو یه مصاحبه میگه:
من وقتی از قدرت کناره گیری میکنم که مردم دیگه من و نخوان.
یه جا دیگه میگه:
دولت باید از ملت باشد و دولتی که از ملت نباشد زوال پذیر است.
میگین اتاق گاز!!
آلمان در طول جنگ از یه دونه بمب شیمیایی هم استفاده نمیکنه
اونوقت شما میگین با گاز یهودیا رو میکشتن؟؟
اون گازی که میگن باهاش یهودیا رو میکشتن به قدری گرون هست که به نظر من که نمیصرفه باهاش آدم بکشی!!!
درمورد کوره های آدم سوزی هم باید بگم که زندانی هایی که از بیماری تیفوس مرده بودن و در این کوره ها می سوزوندن.
اصلا شواهدی هست که نشون میده یهودی های بیمار توسط نازی ها مداوا میشدن.
میگن بچه ها رو میکشتن ، اما من خودم عکسایی از زندان ها رو دیدم که بچه ها کنار پدر و مادرشونن.
من نگفتم نازیسم بهترین ایدئولوژی هست
منم بحث تفاوت نژاد ها رو قبول ندارم
البته جایی دیدم که میگفتن عقیده نازیسم درباره نژاد چیزی غیر از اینه که اکنون به ما میگن.
کورش بزرگ همیشه سرمشق من بوده
اما نباید این و هم فراموش کرد که نباید یه چیز و فقط واسه اینکه همه میگن باور کنی!!!
دیگه برکسی پنهان نیست که صدام بمبهای شیمیایی و بر سر مردم خودش و مردم ایران میریخت ، یا چه جنایاتی کرد ، مردم عراق صدام و نمی خواستن.
مردم ایتالیا موسولینی رو اعدام کردن
مردم آلمان هیتلر و قهرمان و نجات بخش خودشون میدونستن.
اونا هیتلر و دوست داشتن
هیتلر کسی بود که اجازه نمیداد هیچکس به حیوانات تعرض کنه ،
او به الکل لب نمیزد،
شعرای بسیار زیبایی داره
من که نمیتونم قبول کنم همچین آدمی جنایتکار باشه!!
راستی شما آلمان زندگی میکنین؟؟؟
من زبون آلمانی و دوس دارم ،
راستی شما شاید اونجا بیشتر بتونید اطلاعات کسب کنید،
البته شاید فضا در این مورد یه مقدار خفقان آمیز باشه اونجا.
خب تا بعد...

dariush گفت...

گاز از گونه زیکلون ب بوده و خوده مدارک نازی ها هم میگوید یعنی اصلن مخفی کاری نبوده افتخار هم میکنند

در مورده مداوایی ان ها باید بگویم اگر سری به اردو گاه بزنید میبنید که باز هم مدارک خودشان و یا دکتر منگله رییس آزمایشات پزشکی اردوگاه ها چه جنایتی را ثبت میکنه . بدان انسان چقدر در بی هوایی میماند. خلبان ها چه اندازه بدنشان در آب دریا سالم میماند عمل قالب باز بدون بیهوشی و و و این ها را خوده منگله نوشته

هیتلر حیوانت را اذیت نمیکرد ولی میلیون ها بی گناه را کشت حتا آلمانی ها

زبان آلمانی خیلی سخته خیلی در باره

در باره این گفته گو کامل مینویسم

پویا گفت...

سلام داریوش عزیز.ممنون که به ما سر میزنی.
داریوش بعضی وقت ها همه طوفان و تند باد رو میبینن و یادشون میره که طوفان میاد و میره و این گنجشکها هستن که تعریف و هویت "درخت بید" رو میدزدن.
راستی چه پست قشنگی بود. هنوز تو قلبت دوستش داری نه؟ دل آدم میسوزه ولی چه میشه کرد. تو نخواستی مثل بقیه "تا" بسازی.
برای دوستمون بهزاد هم من یه کتاب میذارم در مورد هولوکاست:
http://ketabnak.com/comment.php?dlid=3918&start=0
و
http://ketabnak.com/comment.php?dlid=2679
شاد باشی دوست خوبم.

شاهکار آریایی گفت...

درود بر داریوش عزیزم که دوستیش برایم تا نداره
داریوش جان شاهکار آریایی را کامل پلمپ کردند چرا نمیدانم
میایم و به وبگاه ارزشمندت سر میزنم
دلم خیلی گرفته
جاوید ایران زمین
دورباد استبداد
زنده باد آزادی
چقدر انرژی صرف کردم

مسعود گفت...

درود

در این دوره و زمانه دوستی بدون تا کم پیدا می شود و ناچار باید به دوستی های طولانی مدت ولی با تا تن دهیم.

پیروز باشی. پاینده ایران و ایرانی

بهراد گفت...

دیروز یه مقدار با پدرم در این مورد حرف زدم،
گفت یا این اتفاق افتاده یا نیفتاده!!
اگه نیفتاده باشه که نیفتاده!!
اما افتاده باشه نتیجه میگیریم:
چقدر اون زندانی ها پست بودن،
چون میگن خودشون ، خودشون و میسوزوندن،
و چقدر اونایی که سوخته میشدن ابله بودن که هیچ تلاشی واسه سوخته نشدن نمیکردن!!
یه چیز دیگه هم هست،
آأم وقتی می خواد یه حیوون و بکشه چقدر اذیت میشه!!
اونوقت این نازی ها اینهمه یهودی و میکشن و بهش افتخار میکنن؟؟
با اینکه هیتلر اینهمه از نظر اخلاقی آدم درستی بوده شما چطور میگین اینهمه جنایت کرده؟؟؟
میدونید به نظر من این حرفا رو فقط واسه خراب کردن نازیسم و توجیهی برای تاسیس کشور اسرائیل درست کردن.
من یه سایت و به شما معرفی میکنم که اطلاعات خوبی میتونه در اختیارتون بذاره:
realhitler.com
تا بعد...

بهراد گفت...

درود
وبلاگ من بروز شد
منتظر حضور شما دوست عزیز هستم.

dariush گفت...

هم میهن خوبم
ایا طالبان از اینکه بمبی در میان مردم منفحر میکند افتخار نمیکند و مسئولیت ان را بر عهده نمیگیرد؟
ایا تازیان با افتخار از حمله به ایران و به اسیری بردن رنان و کودکان ما نمیگوییند؟
ایا همین انفحار دو روز پیش در ایران بوسیله مردوران حندالله با افتخار از سوی انها پذیرفته نشد حتی فرتورهای ان دو حوان که شستشوی مغزی شده اند را او پیش از عملیات !!! نشان ندادند؟ هم میهن خوب ایدئو لوزی نازیسم نراد پرستی و از بین بردن دیگر نزاد های پست!!! بود سیاهان کولی ها یهودیان و و و در این لیست بودند
در این میان بسیاری از المانی ها همان نزاد برتر که مخالف سیاست های نازیسم بودند کشته شدند بسیار از افسران مخالف اعذام شدند .سخنرانی های بسیار از هیتلر
و گوبلز از گورین تا ایشمن در این باره هست ربطی به اسرایل ندارد. ایده این حرب این بود درست بمانند بسیاری از احزاب دست راستی در اروپا که هنور هم این ایده را دارند و یا همین شعار های نزاد اریایی برتر است خود شما و گروهی هم امروز این سخنان را میگویند حال میگوید انها نگفته اند
در مورد زندانیان که احمق بودند و ار خود پدافندی نمیکردند واقعن متاسفم از گفته شما پس در هر حا زندانی اعدام میشود کشته میشود و یا انسانی در خیابان و خانه خود کشته میشود خود گنه کار است ؟ این سخنتان خیلی بد است گویی رندانی و یا حتی انسان که اسلحه ندارد و کاردی و سلاحی ندارد گنه کار است از فردا همه در کیفمان سلاحی بگداریم . ما در خیابان نمیتوانیم کاری کنیم شما میگویید رندانیان خود گنه کاران برای اینکه کاری نکردند که نسوزند و در اتاق گار نرود ؟

مسعود گفت...

درود

داریوش عزیز متاسفانه این رژیم کاری کرده که ناسیونالیسم و ملی گرایی که باورهای بسیار زیبایی هستند نزد گروهی از هم میهنان به فاشیسم و نازیسم تبدیل شود.
هم میهنان خوبم بهزاد خود آلمانی ها از مردم دنیا پوزش خواستند و بیش از همه از مردم لهستان پوزش خواستند.
این تکرار حرفهای احمدی نژاد که برای تاسیس کشور اسرائیل این کارها را کردند که نباید ما تکرار کنیم.

صدها هزار زندانی در طول سی و دو سال نکبت بار به فجیع ترین شکل ممکن اعدام شدند و چون دست و پا نزدند برای پاره کردن طناب دار یا فرار از جلوی تیرباران یعنی ابله بودند؟
مثلا تیسمار مهدی رحیمی که جلوی اعدام کنندگانش به یاد فرمانده اش سلام نظامی می دهد ابله بوده؟

صادق خلخالی را می شناسی؟ درست به مانند مورچه آدم می کشت و هیچ هم از عذاب وجدان نداشت. چون عذاب وجدان نداشته یعنی آدم نکشته؟

دوست من زمانی که دین یا ایدئولوژی مغز کسی را تسخیر کند آن شخص بدون ذره ای احساس شرم هر کاری می کند.

پیروز باشید. پاینده ایران و ایرانی

بهراد گفت...

کدو آلمانیا؟؟؟
کدوم آلمانیا از مردم جهان پوزش خواستن؟؟؟
اونایی که زیر تیغ آمریکا بودن؟؟
چرا هیچکس از جنایات آمریکا در ویتنام، ژاپن ، افغانستان ، عراق در همین ایران خودمون حرف نمیزنه؟؟؟
همه درمورد کاری که هنوز توش شکه که انجام شده باشه یا نه حرف میزنن؟؟؟
من میگم چطور کسی که از یه بمب شیمیایی استفاده نکرده از اتاق گاز استفاده کرده؟؟؟
من اصلا نژاد پرست نیستم!!
همین الان بحث این بود که ما ایرانیا اصلا نژادمون اصیل نیست!!!
از اون عربا گرفته تا مغولا اومدن با ما قاتی شدن!!!
مشکل شما اینه که نمی خواین چیزایی رو که متفقین میگن اشتباه بدونین!!
من دیگه نمیدونم چی بگم....
خمون طور که گفتم آیندگان قضاوت میکنن....

بهراد گفت...

بیاین مثه اونایی نباشیم که واسه نیفتادن از این بر بوم از اون بر بوم افتادن!!!
اینقدر متعصبانه به یه موضوع نگاه نکنید!!
مردم ایران هنوز به اون سطح فکر نرسیدن که لیبرال باشن!!
بر ایران باید یه دیکتاتور خوب حکومت کنه!!!
البته شما میگین دیکتاتور
یه دیکتاتور خوب میتونه از هزارتا غیر دیکتاتور خوب بهتر باشه!!

dariush گفت...

بهراد حان
من که به شما گفتم من در المان رندگی میکنم از کار ها و حنایات امریکا در ویتنام و حنایات اسرایل در فلستین و لبنان هم همانگونه متنفرم که ار حنایات المان و رزیم اسلامی ایران .یک ارادیخواه برایش رنگ و مذهب و نزاد مهم نیست همه برابریم . مردم المان شرم دارند در باره این موضوع سخن بگویند و همانگونه که هم میهن خوبمان مسعود گفت بارها پوزش خواستند که در کنارشان کوره های ادم سوری بوده و کاری نکرند شما این بمب شیمیایی را ول نمیکنی دوست خوب المان نخستین کشوری بود که در حنگ از بمب شیمیایی استفاده کرد حنگ حهانی او.ل . خودشان میپذیرنذ که برای نابود کردن نزاد پست یهوذ از زیکلون ب استفاده میکردند این ربطی به اسرایل نداره تو را خدا دگم نباش باید اردوگاه اشویتز را ببنینی داخاوو و ساکسن انهالت را ببنینی تا حتی از خودمان که انسوی دنیا بوذیم خحالت بکشیم . شما تنها سخنان این مردک بیمار را میخوانی انهم سخنان پوپولیستی او را اخر کسی که نزادی را پست بداند انسان است؟ . شما هم بمانند رزیم اسلامی زود انگ فریب خورده بما میزنی . باور کن مردم المان گذشتگان و امروزی ها از این مرد متنفرن بدبختی امروز المان و یا بقول شما تبلیغات اسراییل را همین مرد انگیزه ان شد. امروز هم در المان باید تظاهرات 100 نفری انها رات ببینی که از کدام طبقه و کی هستند

بهراد گفت...

دوست بسیار عزیزم
خودتون میگین در جنگ جهانی اول از بمب شیمیایی استفاده کردن ،
ما که درمورد جنگ جهانی اول صحبت نمیکنیم ، میکنیم؟؟
فکر نمیکنم بحث ما به جایی برسه!!
پس شاید بهتر باشه همینجا ولش کنیم و دیگه درموردش صحبت نکنیم.
بهتره در مورد چیزایی که با هم توافق داریم حرف بزنیم!!
هی میگین نژاد!!
زمانی که در آمریکا آفریقایی ها برده بودن در آلمان شونه به شونه سربازای آلمانی میجنگیدن!!
خب تا بعد....
آبندگان قضاوت میکنند...

dariush گفت...

بهراد جان درست میگوئی به جایی نمیرسد در جایی که شما میگوید سیاهان دوش به دوش سربازان آلمانی میجنگیدند باید به شما بگویم تنها سیاهی که تا حدودی در آلمان در ان زمان کاری به ااون نداشتن از کلونی پیشین آلمان در نامیبیا بود که بعد ها خودش در خاطراتش مینویسد من رول یک دلقک را داشتم ولی چون میخواستم زنده بمانم چیزی نمیگفتم.پست از کله سیاه ها میکندند . در الیمپیک برلن هنگامی که در رشته دو یک سیاه آمریکایی اول شد با اینکه هیتلر خود مدال ها را میانداخت اصلن طرف اون نرفت .ان زمان نه جنگی بود نه مشکلی شاد باشی و تندرست .اگر من در باره بمب شیمی گفتم میدانم در کدام جنگ بود دیدم شما مدام از بمب در جنگ میگوید گویی فقط در جنگ مهم هست و نه در اردوگاه ها

Kurde1 گفت...

کاش دوستی من و او نیز نشانه ای داشت
.
به یاد آن کسی که دوستش می دارم
.
بسیار تکان دهنده و زیبا بود.